وبگاه رسمی حجت الاسلام علی قهرمانی

آثار، مقالات، اخبار جلسات، منبرها، کلاس‌ها و نشست‌های علمی، فرهنگی و رسانه‌ای حجت الاسلام و المسلمین علی قهرمانی

وبگاه رسمی حجت الاسلام علی قهرمانی

آثار، مقالات، اخبار جلسات، منبرها، کلاس‌ها و نشست‌های علمی، فرهنگی و رسانه‌ای حجت الاسلام و المسلمین علی قهرمانی

پژوهشگر، نویسنده، مدیر موسسه و گروه تبلیغی ندای فطرت، عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای طلاب

حجت الاسلام علی قهرمانی در گفت و گو با شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) اظهار کرد: کلیشه ای شدن مکتب در اینجا به این معنا است که یک موضوع به قدری در جامعه تکرار می شود که به عنوان یک واژه رایج در همه جا و توسط تمامی افراد به کار می رود، فراد برای بیان اندیشمند و یا روشنفکر بودن خود باید از این واژه استفاده کنند و گاه باید موضعی در قبال آن اتخاذ کنند که این موضع می‌تواند سلبی یا ایجابی باشد. در حال حاضر دین نوین به این مرحله رسیده است.

او جریان New age را کودک سازمان یافته ای دانست  که توسط فراماسون ها به وجود آمده است و تصریح کرد: همانند بهاییت که از سالها پیش در بیش از 124 کشور فعالیت شبه مذهبی خود را آغاز کرد، این گروه هم در چارچوب سازمانی، فرزندان فکری و عملیاتی فراماسونری هستند و این سازمان کپی کوچکی از سازمان فراماسونری است.

او به افرادی که می خواهند فراماسونری را خوب بشناسند توصیه کرد که به مطالعه بیشتر و عمیق‌تر در مسایل کلان، مدیریتی و زیر بنایی، شیوه تبلیغات و جذب، نهادهای وابسته و دست‌های پشت پرده بهاییت بپردازند.

قهرمانی افزود: بهائیت به خوبی توانسته با ادیان دیگر هم خوان شده و طرفداران آنها را به سمت خود جذب کند؛ تا جایی که یکی از چهره‌های سرشناس جریان‌های شیطانی و بنیانگذار سفارت لوسیفر در آمریکا در کتاب انجیل شیطانی‌اش به صراحت می‌گوید بهایی شده است. در حال حاضر بسیاری از افراد بودایی، هندویی، شینتویی و یهودی به سمت بهاییت رفته اند و این نشان دهنده عملکرد سازمان یافته آنها است. یک جریان بسیار مسامحه گر که از منظر اعتقادی مانند بودا است. البته بودایی ها بسیار پنهانی عمل می کنند و تبدیل به یک مکتب فکری شده اند، اما بهاییت یک سازمان نشات گرفته از فراماسونری است که روبنای مذهبی به خود گرفته است. دقیقا مانند خود فراماسون ها که در ابتدا یک سازمان بودند و بعد با آشنایی با کابالیست‌ها مکتب فکری آنها را پذیرفتند و روکش اعتقادی برای باورهای خود ساختند.

این کارشناس مسایل دینی گفت: برای مطالعه دقیق فراماسونری باید سازمان بهاییت و روش هایشان را به درستی مورد مطالعه قرار دارد، از طرفی منابع هم برای مطالعه بهاییت بیشتر وجود دارد. اسناد باقی مانده از فراماسون ها در ایران به دلیل این است که در زمان شاه به قدری ایران حیات خلوت آنها بوده که آنها از باقی ماندن اسناد شان در ایران باکی نداشتند و گمان نمی کردند که روزی ایران از دستشان خارج شود.

قهرمانی تاکید کرد: برای شناختن این گروه باید در مورد حضور آنها در جامعه و کارهای سیاسی و اجتماعی آنها تحقیق کرد. به طور مثال می توان به سازمان های عریض و طویلی که پشت پرده اینترنت هستند اشاره کرد. باید به این نکته توجه شود که چند سازمان در دنیا هستند که سوییچ اینترنت در دست آنان است؟ باید به این نکته توجه شود که چرا اصلی‌ترین دیتا بیس‌ها باید در دسترس آنها باشد؟ چرا باید تمام اطلاعات از فیلترهای آنها بگذرد؟ چرا تمام پایان نامه‌های مقاطع دکتری و پروفسوری باید در دسترس آنها باشد و از فیلتر آنان برای پذیرفته شدن بگذرند؟

مدیر موسسه ندای فطرت تصریح کرد: در این جاست که متوجه می شویم این جریان بسیار پیچیده تر از آن چه که ما فکر می کنیم عمل می کند و در دنیای ما وارد شده است. آنها به قدری زیرکانه عمل کرده اند که ما در خیلی از وضعیت ها  فریب آنها را خورده ایم و فکر می کنیم فعالیت های آنها سیاسی است و شامل براندازی چند کشور محدود است. البته همه قدرت در دست آنها نیست اما فعالیت آنها در چند کار جزیی و یا چند نماد و نشانه محدود نمی شود. اینها چند لایه و چند گروه هستند نه یک گروه واحد.

این کارشناس مسایل دینی با تاکید بر این که باید بدانیم آنها در متن زندگی ما حضور پیدا کرده‌اند و بدون اینکه ما بدانیم و بخواهیم ما را می شناسند، گفت: برای شناخت و ماهیت آنها باید بدانیم چقدر در حصار این جریان ها هستیم و این طور نیست که همیشه با نمادهای خود اعلام وجود کنند. به طور مثال در سبک زندگی امروزی و استفاده از شبکه های اجتماعی و عنکبوتی مانندface book  ما افرادی را در این صفحه add می کنیم که بیشترین ارتباطات را با آنها داریم و اطلاعات شخصی خود را هم در این صفحه می گذاریم اما تمام این اطلاعات از سرورهای آنها می گذرد و آنها ریز اطلاعات ما را در دسترس دارند.

او در ادامه اظهار کرد: ابزاری که در سبک زندگی ما تاثیر گذار بوده و نوع ادبیات ما را تغییر داده است این ابزاری است که از سمت آنها به داخل کشور ما آمده که اصطلاحا به این‌ها ابزار پست مدرن می‌گویند. ابزار پست مدرن ابزاری است که فرهنگشان با خودشان است و به نوعی خودش عین فرهنگ است مانند twitter، face book و Google+که یک مدل زندگی جدید و ادبیات جدید را به همراه خود آورده اند.

وی مثال بعدی را بازی های رایانه ای دانست و گفت: مخصوصا در بازی های رایانه ای برای دختران، روش زندگی غربی را نه فرهنگ سازی بلکه عادی سازی می کنند، مانند عروسک باربی. این‌ها با بازی‌های روی خط (آن لاین) از این مرحله نیز گذر کرده و این نوع سبک زندگی را آرزوی کودکان معصوم می‌گردانند.

قهرمانی در ادامه بیان کرد: ما در بحث شناساندن ماهیت این جریان تا این اینجا وارد ماهیت آنها در عالم حقیقی نشدیم. اما در ماهیت عالم حقیقی آنها جریان هایی مانند بنیاد سوروس و آیپک  وجود دارد که دارای توانایی های زیادی هستند، جریانی مانند آیپک می تواند، رییس جمهور عوض کند. این جریان ها به شکلی نیستند که مردم راحت بتوانند به پشت پرده آنها پی ببرند.

او تاکید کرد: فراماسون ها در یکی از لابی های خود که به لابی یهود موسوم است به تنهایی 6 نفر از مشاوران اصلی رییس جمهورهای آمریکا را انتخاب می کنند. به دلیل قدرت زیادی که در این کشور دارند، در هر صورت برنده بازی های سیاسی آمریکا این ها هستند زیرا جزء اصلی ترین سهام داران نفت و تسلیحات هستند، این ها در شرایط مختلف بازیگر میدان را عوض می کنند و رییس جمهور آمریکا بازیگر این میدان است.

این کارشناس مسایل دینی اظهار کرد: ما باید نسبت به حقیقت و ماهیت این جریان در ابعاد مختلف واقع نگری داشته باشیم. آنها در عین پراکندگی کارهایی که انجام می دهند با هم متحد هستند و این زیرکی ما را می طلبد تا بین این ها تفرقه ایجاد کنیم و قاعده بازی را عوض کنیم.

قهرمانی در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا برای انجام فعالیت های این گروه انتخاب شده است گفت: برای پاسخ به این سوال می توان به انیمیشنی مانند مهاجران نگاه کرد. در این کارتون استرالیا  به عنوان ارض موعود معرفی می شود، این ها همیشه به دنبال یک ارض موعودی بودند و تا زمانی که فلسطین را به دست بگیرند به دنبال معرفی جایی به نام ارض موعود هستند و تبلیغات عظیمی انجام شد تا در ابتدا نشان دهند که امریکا ارض موعود آنهاست. آنها به امریکا به عنوان یک ارض موعود نگاه می کنند و در حال حاضر هم آمریکا یکی از مذهبی ترین کشورهای مسیحی شناخته می شود.

او در ادامه افزود: این ها قدرت خود را در عرصه رسانه نشان دادند و رسانه ها را در دست گرفته اند ولی این نکته را باید گفت که تمام قدرت اینها در جهل مردم است. اگر مردم آنها را درست بشناسند این جریان رو به افول خواهد رفت.

این کارشناس با بیان این که اساس مدیریت جامعه در فراماسونری، ایجاد سرگرمی‌های کاذب برای جوانان است بیان کرد: آنها جوان و جامعه را در تمامی ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به یک مصرف‌گرای صِرف تبدیل می کنند؛ برای مثال استفاده از ابزاری مانند  بازی های ورزشی برای سرگرم کردن مردم؛ مانند مسابقاتی که در شب‌های قدر قرار دادند و یا استفاده از این اتفاقات برای شروع جنگ های 33 روزه و 8 روزه.

قهرمانی با تاکید بر اینکه فعالیت های این جریان بسیار به هم گره خورده است و تا زمانی که این جریانها را نشناسیم و پشت پرده آنها را نبینیم نمی‌توانیم این گروه و ماهیت آنها را بشناسیم، گفت: این گروه هم مانند بسیاری از سازمان‌های بزرگ ادیان و مکاتب که دارای انشقاق هستند، دارای گروه‌ها و احزاب مختلف است و به همین دلیل نتوانستند کل دنیا را به دست بگیرند. به طور مثال جریانی که نظام رسانه ای را به دست گرفته است اشراقیون از فراماسون‌ها هستند. ما باید از تفاوت های بین اینها استفاده کنیم تا برنده باشیم.